Aprašymas

Tikslas – naudojantis neformalaus švietimo metodais, ugdant vaikų socialines-emocines kompetencijas, etnokultūrinę savimonę, organizuoti turiningą vaikų vasaros poilsį.

Uždaviniai:

  • Prisiminti tradicines kalendorines šventes bei jų papročius;
  • Išbandyti kai kuriuos tradicinius dzūkų amatus;
  • Išmokti tradicinių ratelių ir žaidimų;
  • Turiningai pailsėti.

 

Dauguma vaikų žino mūsų kalendorines šventes, jas švenčia, tačiau turi skirtingas žinias apie tai, ką šventė simbolizuoja, mena ir pan. Dažnas nežino, kaip tą šventę šventė mūsų senoliai. Šių žinių bei praktikos bandysime suteikti stovyklos metu. Tam, kad veiklos stovykloje būtų įdomios bei motyvuojančios, naudosime aktyvius neformalaus švietimo metodus (simuliaciją, žaidimas, refleksija, darbas grupėse, interviu ir kt.). Prisimindami tradicines kalendorines šventes, vaikai tobulins tiek socialines-emocines, tiek pažinimo kompetencijas.

Mugėse, šventėse dažnam tenka įsigyti vienokių ar kitokių amatininkų pagamintų suvenyrų. Tačiau retai kam tenka išbandyti patį amatininkų darbą. Tam, kad stovyklautojai gautų ir praktinių įgūdžių, stovykloje vyks praktiniai senųjų amatų pažinimo užsiėmimai. Vaikai mokysis drožinėjimo, muilo gamybos, juostų audimo, žvakių liejimo, keramikos. Šiandien viena iš aktyviausių žaidimo formų – kompiuteriniai, interaktyvūs žaidimai. O ką gi žaidė mūsų močiutės ir seneliai, būdami mūsų amžiaus? Atsakydami į šį klausimą, žaisime senuosius mūsų žaidimus, ratelius. Kadangi veiklos keis viena kitą pagal pobūdį, vaikai ilsėsis turiningai ir prasmingai.